SAMMANFATTNING AV 8 MARS

2012-03-08 ? 21:27:23
Jag har precis kommit hem från "föreställningen" på Konserthuset. Det var väl inte riktigt en föreställning, utan mer av ett samtal mellan publik och Nour, där Nour inledde med att svara välutförligt och roligt på intervjutjejens frågor.
.
Innan konserthuset stod vi på Götaplatsen och lyssnade på tal av tre olika kvinnor.
Det finns så många där ute som har så vettiga saker att säga och jag inspireras av att lyssna på dem alla.
Bl.a. Fanny Edstam sa några väldigt bra saker i sitt tal.
.
I allmänhet var det en härlig samling folk som vandrade upp för Avenyn, med ramsor som Jämställdhet jämställdhet är en mänsklig rättighet och Vi slår inte av på takten hela lönen halva makten.
Jag träffade flera som jag kände i tåget och Mikael var funktionär. Riktigt härligt att se en sådan blandning av minst lika många killar som tjejer, minst lika många unga som gamla och minst lika många svenskar som andra nationaliteter.
.
Om den 8 Mars är en dag att fira eller inte finns det olika åsikter om.
Jag tycker inte det är en dag att fira, då vi inte kan fira förrän världen faktiskt är jämställd, men det är en dag då alla kan uppmärksamma de orättvisor som kvinnor utsätts för att visa sin respekt för kvinnor genom att delta och säga jämställdhet är en mänsklig rättighet. Vi ska fortsätta kämpa för detta.
Vad tycker ni?
//Idabod
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: