STRESSA MINDRE

2012-01-05 ? 11:39:00
Har ni tänkt på det här med att skynda sig.
Jag är en sån person som alltid går jättefort överallt och som alltid försöker komma dit jag ska så snabbt som möjligt. Exempelvis om vagnen hem precis gått och det går en ny om 8 minuter, så måste jag kolla upp alla andra alternativ också och se om jag kan spara tid.
För mig handlar mycket om att spara tid och att ta vara på tid.
Det är nog därför jag ofta har så många bollar i luften. Jag vill hinna så mycket som möjligt, samtidigt.
Men jag har börjat märka med åren att det fungerar inte riktigt så. Man hinner ofta inte med mer bara för att man skyndar sig, det blir inte bättre. Inte heller känner man sig mindre stressad över att spara tid, utan man blir snarare bara mer stressad.
Istället ska man nog försöka ta det lugnt. Stressa mindre och försöka göra färra saker i taget. Jag tror resultatet blir bättre då och jag tror faktiskt att man känner sig mer produktiv då än om man bara skyndar igenom allting man viill göra.
Ett av mina nyårmål var att stressa mindre. Detta tror jag är väldigt viktigt, speciellt för mig.

blogspot

//Idabod
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: