ÖGONBRYN

2012-01-24 ? 15:59:45
Bildkälla
Ögonbrynen gör så otroligt mycket av ett ansiktesuttryck tycker jag. Ändå kan de vara så svåra att handskas med.
Jag har börjat få ordning på mina, haha. Målar dem bara ibland, men borstar nästan dem varje dag. Dock har jag inga speciella knep.
Dock hittade jag en blogg på veckorevyn.se, nämligen DEN HÄR.
Bra tutorial tycker jag! Resultatet är ju nice!

1. Borsta brynen.
Borsta uppåt närmast näsan, borsta snett uppåt i mitten och borsta nedåt i slutet.
Självklart ska man försöka följa sin naturliga form så mycket som möjligt.

2. Måla en linje
Måla en linje längs ögonbrynets nedre kant. Följ formen.
3. Fyll i ögonbrynet
Måla små korta streck i samma riktningar som du borstade i steg 1.
Bildkälla
Se den mer utförliga och beskrivande guiden HÄR. Tjejen är makeupartist.
//Idabod
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: