JAG HATAR VÄCKLARKLOCKAN

2011-11-02 ? 09:07:04
Godmorgon godmorgooon!
.
Idag är jag ledig, helknepigt. Eller ja, ledig och ledig, det finns alltid massor att läsa själv.
Daniel sov hos mig inatt. Han började 08.00.
~ 07.37 vaknar Daniel med ett ryck och inser att klockan är just 07.37.
Jag kommer ihåg hur jag 06.45, när klockan ringde, kastade mig på den som vanligt och stängde av den. Därefter sa jag till Daniel att klockan hade ringt och han svarade ja.
Dock kommer han inte ihåg detta och knappt jag heller.
Jag konstaterar ännu en gång att vi måste hitta på en bättre lösning för jag fullkomligt hatar väcksignalen på mobilen. På ett sätt är detta bra: Jag vaknar med ett ryck och slänger mig över telefonen. (Inom loppet av seriöst typ 1 sekund). Efter detta brukar jag se till att gå upp.
MEN
När jag sover med Daniel så händer inte allt detta.
Jag slänger mig över mobilen på samma sätt och stänger av klockan. Men därefter gör jag inte så mycket mer, eftersom det oftast är Daniel som ska till upp den tiden. Daniel hatar inte klockan så mycket som jag gör, så han hinner nog knappt reagera.. Och då somnar han om.
Vi borde alltid ställda två klockor...
X_cebb3c3a_large
//Idabod
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: