AS MY ONLY

2011-01-16 ? 13:42:00
Här sitter jag och har en ledig stund.
Skrev för fullt på tentan i fredags innan jag lämnade den för att åka iväg till Studentteaterns premiär av Löparen, där jag är ljud- och sminkansvarig.
Premiären gick fint och de var jätteduktiga.
Jag fick en liten ros :)
Åkte direkt hem efter premiären, ingen premiärfest för mig, istället blev det direkt hem för att skriva klart och skicka in tentan. Men det klarade jag! Och sen åkte jag direkt iväg till Röda sten för att fira Maitane.
Blöt snö och kyla - ingen rolig väg till Röda Sten. Dessutom möttes vi av kö och vakter som sa att ingen mer på hela kvällen skulle komma in. Men tack vare en person jag känner så kom jag och mina två vänner in, hihi.
Massor av folk jag kände var där och jag hade riktigt kul.
.
Hemvägen var dock allt annat än rolig.
03.30. Vagnen till stan skulle komma om 20 minuter (stod det på tavlan i en kvart), däremot skulle vagnen åt andra hållet komma om 7. Gött, tänkte jag!
När vagnen väl kommit hade den stora problem att komma fram i snön. Fick backa och sen köra fort för att inte fastna. Och sådär fick han hålla på. Vi fastnade dessutom i Majorna, eftersom två vagnar framför oss hade fått stopp.
04.00 Smsade pappa och syster. Pappa hade druckit vin och syster satt även hon fast i en vagn i stan.
Efter ett tag började vi rulla, då ringde jag syster för att se vart hennes vagn var. Förhoppningsvis kunde jag hoppa på den tänkte jag. Men hennes vagn hade spårat ur på Linneplatsen!
Det blev gång för henne mot Marklandsgatan. Jag började gå mot hennes håll och så möttes vi.
Väntade på en vagn i 10 minuter, sen bestämde vi och en kille oss för att gå hem.
Lagom kul.
Mysig natt i alla fall.
.
//Idabod
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: