TAKTIKTÄNK I CHOKLADASKEN

2011-12-22 ? 12:26:00
Klockan är 12.26 och jag har redan hunnit med en frukost i Torslanda och en snabb runda på stan.
Nu sitter jag hemma i lägenheten i stan och funderar på vad jag ska laga för lunch.
Mamma har köpt en Paradisask, som står på bordet.
Båda tvilingnötbitarna och tryffelbitarna är redan borta haha.
Det är lite roligt med Paradis- och Aladdinaskar. Man vet vad som går åt snabbt och vad som alltid är kvar.
T.ex. så vet jag att höstnougat ofta är kvar till sist och då äter jag upp dem. Jag vet också att likörtryffeln är den som ingen vill ha.
Detta får mig att tänka på den taktik min pappa kör när det kommer till Aladdinasken. Han vet att det är ingen som vill ha körsbär i likör-biten, så han vet att han ändå kommer att få den. Därför passar han alltid på att äta av de andra bitarna, haha.
Jaja.
Nu ska jag få i mig lite lunch. Ska träffa Elena på stan 14.00.
// Idabod
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: