FIX OCH TRIX MED TÄNDERNA

2011-12-19 ? 23:58:33
Jag har inte nämnt att jag var hos tandläkarn idag, men det var jag. Både igår och idag.
Jag har ju haft räls för några år sedan och för något år sedan eller två slutade jag att använda min nattskena. Nu har jag tyckt under en tid att mina tänder börjat gå tillbaka. Skenan är dock sönder, så även om jag försöker ta på den så sitter den liksom inte fast. Och den spänner dessutom massor, vilket betyder att tänderna rört sig.
Jag gick till tandläkaren igår för att dom skulle kolla på detta och han höll med.
Så nu händer det lite saker igen! Igår tog de ett avtryck av mina tänder och idag har jag hämtat ut min nya, temporära nattskena som ser ut såhär:
Ser man den? :O
I Januari ska de ta ett nytt avtryck av mina tänder och sen skapa en skena efter mina tänder, men ändra den lite typ, så att den ska sätta mina tänder perfekt.
Perfektionsmål indeed. Gud va de är duktiga och trevliga på ett4. Inget extra kostar det heller.
//Idabod
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: