MITT BLOGGNAMN

2011-08-20 ? 14:54:00
Jag tänkte att jag skulle passa på att förklara mitt namn på bloggen, hur det kom till.
För det första så uttalas det Idabodd och inte bod (som i "sjöbod").
Hur blev det Idabod?
Jo, när jag startade min första blogg med namnet Idabod ville jag att bloggnamnet skulle innehålla mitt namn samtidigt som det diskret skulle innehålla något om Johnny Depp.
Om jag säger Sleepy Hollow kanske några, som har lika bra koll på Johnny Depp som jag har, förstår hur det blev Idabod. För er andra kan jag förklara att hans karaktär i den filmen heter Ichabod Crane.
Jag tog alltså bara bort c:et och h:et ifrån Ichabod och ersatte det med ett d.
Idabod.
Så nu vet ni det.
.
//Idabod
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: