I ONSDAGS:

2011-08-20 ? 14:42:40
Uppdatering av bloggen är väldigt svårt att hinna med när det händer så mycket som det gör just nu.
I onsdags hade vi vår första Teknologieföreläsning. 09.30 började den. Jag kom in kanske 09.32 och möttes av synen av en ung kille framför tavlan. Rolig och trevlig var han och började smått förklara lite grunder i Teknologie och vad vi kommer att göra i den kursen. Han ritade upp en balk och började förklara mått hit och dit.
Föreläsningen började relativt lugnt, men han började gå igenom svårare och svårare saker snabbare och snabbare. När vi sen skulle skriva av "Taylorutvekling":
Samtidigt som vi sitter och skriver den här långa funktionen började han babbla om någonting annat.
Då började jag titta mig omkring på andra runt om mig och log lite tveksamt. Jag ville se om alla redan fattat att han kanske inte ens var en lärare utan att de bara drev med oss. Men eftersom alla bara satt och antecknade runt om mig (och killen bredvid mig läst en liknande kurs innan) så började jag tänka att det kanske faktiskt kommer att vara såhär i den här kursen.
DOCK efter 30-40 minuters lektion kommer två äldre personer in som sedan visar sig vara riktiga lärare (varav en av dem är vår riktiga teknologielärare). Det var alltså bara ett spex för att lura oss, och ja vi blev ju minst sagt grundlurade. Grymt jobbat av killen, haha!
.
Efter en lucnpaus lite senare blev det runvandring på Chalmers för att lära oss området. Men inte bara det.
Under vår väg runt skolan fick vi utföra olika uppdrag för att samla bokstäver. Dessa bokstäver skulle sedan bilda ett ord som skulle vara temat för den kommande sittningen.
På bilden ovan skulle vi balansera ut i fontänen på backar (självklart var det en back för lite och för att ta oss framåt var vi tvungen att langa backen från personen längst bak till längst fram hela tiden. Tills vi kunde få tag på flaskposten som låg i fontänen.
Nollbrickstillverkning blev det också:
Förjävla lång tid tog det att göra dem och allas blev inte ens godkända.
Antagligen kommer flera av oss att få göra nya, större, nollbrickor under nollningsperioden. Redan nu, när jag skriver det här är det en i klassen som går runt med en dammvippa runt halsen istället för en bricka...
//Idabod
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: