TILLHÖRIGHET OCH SAMHÖRIGHET

2010-09-14 ? 12:10:23

Att tillhöra något är vackert, det ger ro. Att känna en tillhörighet till ett lag, ett land, en familj eller ett politiskt parti ger livet en mening. Det är med andra vi förstår innebörden av vårt eget liv. Att tillhöra någons hjärta kan vara det vackraste som finns.

Jag älskar nationalsånger, speciellt vår. Jag älskar fotbollslåtar, speciellt Snart skiner Poseidon. Men jag ryser även när publiken tar ton i In med bollen av Markoolio. Det är något mäktigt med samhörighet. Jag älskar Håkans låtar om min stad Göteborg. Jag älskar att vart jag är ifrån. För vart jag än reser och vad jag än gör har jag alltid en del av hjärtat kvar i Sverige, i Göteborg.
//Idabod
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: