TÄNK MER, VÄRDERA DIG HÖGRE

2010-09-07 ? 18:16:19
Jag är en sån person som tänker mycket. VÄLDIGT mycket. På allt möjligt. "Tänk inte så mycket" har jag fått höra många gånger. I min första blogg brukade jag alltid skriva om massa knasiga funderingar jag hade.
Ex. en överanalysering av ordet "men"
eller en text om hur töntig mänskligheten är.
.
Jag har också skrivit en del om första intryck och funderat på vad som händer med mer sällan använd kunskap när ny kommer in. Försvinner det andra då?
Jag vet att jag tänker mycket, och jag vet att det ibland gör det jobbigt för mig.
Men jag vet också att det ofta kan vara till det bättre. Jag får ofta höra att jag förstår folk bra.
Det är något jag uppskattar att få höra!
Förstående är något jag vill vara. (Sen har jag såklart funderat på om egenskaper man vill ha är egenskaper man faktiskt har eller om man bara tror det eftersom att man vill ha dem och försöker uttrycka dem just därför) - Men det ska vi inte gå in på nu.
.
I alla fall. Ni vet den där tanken av att man förstår så mycket, att man tänker på ett alldeles unikt sätt. Jag fattar ju någonstans att precis den tanken har typ alla andra också. Visst är det komiskt egentligen. Man tror ofta att man är av det smartare slaget jämfört med många andra. Och att de som är vettiga tänker så som man själv gör haha. (Men det grundar nog egentligen i lika åsikter eller att någon har bra argument för sina åsikter)
.
Jag tycker det är underbart att man kan värdera sig själv så högt. Man är ju trots allt unik! Man borde värdera i alla situationer! (Självklart inte inte i bekostnad på andra, då går det bara över till elakt och narcissistiskt beteende) Men att tro betydligt bättre om sig själv än vi tror att vi borde göra. Det tror jag skulle vara bra!
//Idabod
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: