FÖRSTA UPPGIFTEN

2010-09-07 ? 14:19:46
Har precis kommit hem ifrån skolan. Intensiv lektion idag! Har antecknat minst 5 sidor proppfulla med text, som jag ändå behöver skriva om för att ordning på. Vi analyserade jag vet inte hur många texter och så fick vi en uppgift som ska in nästa vecka:

"Vilka aristoteliska respektive episka drag finner du i Sofokles Antigone och Brechts Mor Courage och hennes barn? Använd lämplig terminologi."
.
Mellan 4 och 6 sidor ska den här uppgiften vara ovh jag åker till Danmark i helgen! Bäst att sätta igång direkt!
Målarna har gjort sitt jobb nu i alla fall, men inga möbler står som de ska (sofforna staplade på varandra, stolar micro och tv apparat i mitt rum osv), så det finns ingenstans att sitta och skriva förutom på balkongen. Och där är det sinnessjukt varmt och skinande sol. Jobbigt när man bara ser sig själv i datorskärmen eftersom solen lyser på.
Äh, jag ska nog bära in köksmöblerna i köket igen så kan jag sitta där!
//Idabod
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: