AKTIVA JAG

2010-09-03 ? 16:27:07
Det märks att jag börjat plugga igen. Har så mycket att göra och springer runt överallt. Och mitt uppe i det så har vi precis flyttat. Jag hinner inte ens gå till gymmet.

Idag gick jag upp 08.00 för att befinna mig i klassrummet 09.00.
Eftersom vi har akademisk kvart börjar lektionen inte förrän 09.15, vilket gav mig ett tillfälle att läsa igenom dagens diskussionsämne lite extra.
Min lärare (eller professor eller vilket ord det nu är man ska använda) är helt underbar.

Vi skulle intervjua den som satt bredvid oss om vad de hette och vad för underbar/hemsk upplevelse de kommer ihåg från något performance de gjort eller sett.
Större delen av lektionen gick åt till att lyssna på när alla berättade om den de intervjuat.
Riktigt intressant. Jag fick en uppfattning av att majoriteten som går kursen har som mål att bli skådespelare.

På 15 minutersrasten köpte jag en liten kaffe och ett äpple i skolrestaurangen/caféet.

Jag idag.

Kom hem. Ringde CSN angående studiemedel och de ska skicka hem en ansökningsblankett till mig. Surfade runt på de sidor som studievägledaren tipsat om. Letade bland andra intressanta kurser osv.
Svarade på lite mail, postade ett brev, gick till skolans bibliotek för att hämta ut en bok jag reserverat.

Jag envisades också med att gå till Kapellplatsen ifrån biblioteket, för att gå till ungdomsmottagningen. Det ska inte vara så långt, men det slutade med att jag gick vilse HAHA. Inte lika roligt just då dock. Jag hamnade nästan där jag bor igen och tog istället två bussar för att komma till Kapell.

Har i alla fall hunnit med att hämta ut en till bok och ta mig hem igen. Nu sitter jag här i köket. Har precis ätit en efterlängtad apelsin och ska dricka en kopp te.

Ciao

//Idabod
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: