DRAMATIK

2010-08-15 ? 15:35:57
Jag fick en fråga från "just wondering" tidigare idag, som undrade vad jag ska studera i höst.
Jag ska studera dramatik :)
Jag har i flera år varit intresserad av scenografi, regi, dialog, kostym och alla andra uttrycksmedel man använder sig av inom film och teater. I mina ögon finns det så mycket mer än personen som står på scenen. Allt bakgrundsmaterial, kläderna, dialogerna och ljus och ljud får allting att fungera och är samverkar allihop för att skapa den där känslan.

Måste bara här emellan säga HERREJÄVLAR vad det regnar ute!! Love it :)

Okej.. Jag tycker som sagt väldigt mycket om teater och film och kursen jag ska studera ska lära mig om mötet mellan teater och publik. Alltså dialog, rörelse, scenografi, kostym, ljus och ljud. Jag kommer dessutom lära mig om dramatikens historia.
Visst låter det roligt!

//Idabod
Kommentarer
Alexandra - Uppsalas största blogg

sv: tusen tack :D

2010-08-15 @ 18:27:40
URL: http://vadfanskajagheta.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: