RÄDD FÖR VAD DU KOMMER LÄSA? LÄS INTE.

2010-12-31 ? 11:10:00

2010 RESUMÉ
.
1.
Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Ja, mängder utav saker! Här är bara en del utav dem: Jag jobbade som telefonförsäljare, jag var totalt nedruten känslomässigt. Jag hjälpte till som nattklubbspromotor. Jag reste till Berlin med min mor, vi fick extremt jävla alldeles för mycket tapas på en restaurang. Jag reste till Skottland med engelskaklassen, jag drack drinkar för 2 pund styck.
Jag inredde en busskur i ett skolprojekt, jag tog studenten. Jag och Sanna smugglade in en fickplunta på skolan, jag tappade en större summa pengar på gatan. Jag började skänka pengar till Läkare utan gränser, jag hade sex på en offentlig toalett (Inte på någon bar, och mer än så säger jag inte). Jag åkte ut i båt med vänner och grillade på en liten ö, jag spenderade massa tid på Sandras balkong. Jag reste till Afrika med min mor och syster, jag red på dromedarer i öknen. Jag fick en htc, jag plankade in på en festival. Jag var med om att en vän till mig dog, jag åkte cross. Jag shotade Stroh, jag hade sex i ett tält. Jag såg Gorillaz live, jag listade en ny nationalitet. Jag lärde mig spela biljard, jag saknade sommarjobb. Jag festade med vänner i en rosa soffa vid Skansens kronan, jag åkte till Gileleje för att festa. Jag skjutsades på cykel till Marholmen, jag "bodde" tre sjukt slappa dagar med vänner hemma hos Sanna. Jag deltog i en picknick högst upp på Nordstans parkeringshus, såg Teddybears i ösregn. Jag började på universitetet, jag blev förälskad i sushi. Jag badade naken, jag sa hejdå till en av mina närmsta vänner som åkte till Azorena. Jag röstade i riksdagsvalet, jag började sitta sminkmodell. Jag flög själv för första gången, jag var i USA. Jag var på Kent konsert, jag började jobba som intervjuare. Jag blev förälskad i det danska språket, jag såg Rasmus Seebach på parken. Jag blev skickad till Sahlgrenska för att "Ingen här på Axess akuten kan veta vad det där är för något", jag hade en reuinon. Jag såg en pjäs med två människor iklädda hästhuvuden och balettskor, jag åkte pulka mitt i natten. Jag åkte till Stockholm men mina babes, jag var i samma stad som en självmordsbombare. Jag hade en snabbis, jag spelade Fifa. Jag hade sex i en föreläsningssal (inte under en lektion), jag förlorade en vän. Jag firade jul i Hemsedal, jag kände något nytt.

2. Höll du några av dina nyårslöften? Jag minns faktiskt inte vad mitt nyårslöfte var.. Konstigt!
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Nej
4. Dog någon vän/släkting till dig? Ja, en vän
5. Vilka länder besökte du? Skottland, Tyskland, Danmark, USA.
6. Är det något du saknat år 2010 som du vill ha år 2010? Stabilitet i vardagen
7. Vilket datum från år 2010 kommer du alltid att minnas? 1 Juli tyvärr 
8. Vad var din största framgång 2010? Att jag tog studenten och klarade mig igenom hela det här året
9. Största misstaget? Att jag tappade bort mitt eget värde
10. Har du varit sjuk eller skadat dig? Jag blev jättesjuk bara en kväll, och fick sen massa jävla eksem som fortfarande kan dyka upp lite smått
11. Bästa köpet? Hmm.. Tågbiljetterna till Danmark, studentklänningarna, alla bikinis, tågbiljetterna till Stockholm
12. Vad spenderade du mest pengar på? Dagsbiljetterna till Roskildes festivalområde, alkohol och kläder, tror jag,,
13. Gjorde någonting dig riktigt glad? Hmm.. Ja mina vänner och resorna vi gjort
14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009? Melancholy hill, Uprising, Ambitions, Riverside, Animal, Natteravn, Engel, Gubben i lådan, Utan dina andetag och Highway man
15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Definitivt ledsnare
16. Vad önskar du att du gjort mer? Jobbat, satt mig själv i första hand
17. Vad önskar du att du gjort mindre? Låtit andra vara viktigare än mig själv
18. Hur tillbringade du julen? I Hemsedal med pappa, hans tjej och min syster, Skidåkning och kyla!
19. Blev du kär i år? Det var väl inte riktigt i år
20. Favoritprogram på TV? Inget
21. Bästa boken du läste i år? Haha, ingen
22. Största musikaliska upptäckten? Hmm.. Jag vet inte, men jag lyssnar på väldigt mycket nya artister nu. Bl.a. Gorillaz, Muse, Teddybears, Miike Snow, Kent, Kings of convinience, Queen och Robyn.
24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år? Pengar typ
25. Något du önskade dig men inte fick? Nej det vet jag inte
26. Vad gjorde du på din födelsedag 2010? Jag minns typ inte, men min 20 års dag ska jag fan aldrig glömma! Det jag minns är att jag blev överraskad med kaka och presenter i Botaniska trädgården av Sanna, Inka, Maitane och Sandra, när jag var där med pappa och hans tjej. på kvällen var vi på Kontiki och på Lust..
27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Ja verkligen. Att ha haft typ 10 bekymmer mindre och en bättre födelsedag.
28. Hur skulle du beskriva din stil år 2010? Nytänkande.
29. Vad fick dig att må bra? Mina kompisar i Sverige och mina kompisar i Danmark <33333
30. Vilken kändis var du mest sugen på? Johnny Depp, alltid.
31. Vem saknade du? Hmm.. Sanna, efter att hon flyttat
32. De bästa nya människorna du träffade? Anders, Martin och de andra nya danskarna, Matte, Lille Lars, Daniel, Lange och Frederick, David också
33. Det bästa strulet? Oj, va svårt.. haha. 3 stycken.
34. Vilket var ditt störta beroende? Musiken
35. Vad var det största du åstadkom under året? Att vara så jävla stark
35. Vilken var den hemskaste fyllan? 3 Januari (pga efterfesten), och den där Karismakvällen som slutade vid Utlandagatan. Värsta jag varit med om.
36. Har du svikit någon i år? Det har jag kanske. Inte medvetet.
37. Har du blivit sviken i år? Ja

38. Vad ifrån 2010 kommer du aldrig någonsin glömma? Alla flyttar, Alla jobbiga känslor, Studenten, Roskilde, Mange, Tunisien, Gileleje, Stockholm och alla roliga ---ställen.

//Idabod

Kommentarer
ELIN

svar;härligt att du känner så :) hade ett litet skit år jag med 2010 hoppas på 2011 blir mkt bättre

2010-12-31 @ 13:15:17
URL: http://esks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: