THINKING TOO MUCH

2010-06-24 ? 19:11:28
Jag har haft fullt upp idag, men här är några saker jag hunnit fundera på:

Varför säger man att man "satte i halsen"? På något sätt känns det ju logiskt att maten ska hamna i halsen och att man typ borde säga typ "satte i luftstrupen".. Eller?
På tal om halsar och sånt, fråga mig inte hur jag kom att tänka på det här, men är det någon som läser det här eller som själv har (eller vet någon som har) satt sagge i fel strupe? Asså jag måste bara veta. Sagge i lungorna liksom. Det måste ju hänt någon? Hade varit kul att höra bara! Det hade roat mig.

En annan sak som jag kommer på nu när jag står här och packar inför imorgon är att hur underbart hade det inte varit om man hade haft en röststyrd packningshjälp i datorn, typ? Liksom:
Datorn läser upp "PACKA STRUMPOR"
Jag packar och svarar "Check!"
Och sen läser den nästa sak på listan.
Hade varit gött!

//Idabod
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: