SVÅRIGHETER MED ATT FÅ EN STOR BLOGG

2012-01-29 ? 00:06:25
En fråga som cirkulerar mycket på bloggar är "Vad borde jag ha mer av på min blogg, vad är intressant att läsa om?".
Det är många som frågar mig just detta och jag har sett frågan på andras bloggar också.
Svaret är nog inte helt lätt.
De som stället frågan verkar vara ute efter att få sin blogg större. Och även om det finns vissa ämnen som drar till sig fler bloggläsare så tror jag att det är ganska svårt att slå igenom med en blogg.
Anledningen?
Det är så många som skriver bloggar!
Jag tror att många av de som läser andras bloggar skriver själva blogg och saken är den att det är så himla många av dessa som bara är fokuserade på sina egna bloggar.
Jag skulle vilja påstå att majoriteten av kommentarer som småbloggare får oftast är skriva av någon som vill få fler besökare till sin blogg.
Detta är synd, eftersom det finns många intressanta och bra bloggar som inte ens ges en chans.
.
Det bästa sättet att få sin blogg upptäckt är nog att få fler läsare, så att bloggen sprids.
Ett av de bästa sätten att göra detta, som alltid verkar fungera, är att provocera.
Många har gjort det, många gör det och det verkar fungera.
.
Frågan är ju bara vilket pris man vill ha en stor blogg.
.
Det går att få en stor blogg på andra sätt också.
Kanske ska man ställa sig frågan Varför vill jag ha en stor blogg?
Jag själv t.ex. bloggar för att jag tycker om att dokumentera mina dagar. Jag bloggar också för att kunna samla inspiration på ett ställe och även kunna inspirera andra. Dessutom försöker jag börja designa och jag tror att en blogg är ett bra sätt att sprida mina verk i.
.
Om du vill ha en stor blogg, kämpa på! Men jag tror att det kan vara svårare än många tror.
Det är lite som en cirkel tror jag.
Ofta vill folk läsa om någon som lever ett extraextra speciellt intressant liv. Men allas liv är inte extraextra speciellt intressant för andra.
Många av dagens stora bloggare fick ett intressantare liv när de blev kända. Bloggen kan alltså vara ett hjälpmedel till att få ett mer extraextra speciellt intressant liv.
Dock måste ju folk läsa bloggen för att den ska bli stor.
Alltså, en cirkel.
Men vissa lyckas.
.
Jag tror att det viktigaste för den som vill få sin blogg att bli stor är att rikta in sig på ett spår. Alltså att t.ex. bara skriva om bakning (och att ha massor av bilder, alltid), istället för att skriva om vardagsproblem, matlagning, bakning, mode och musik liksom.
Men det är bara en teori..
//Idabod
Kommentarer
JOLINE&MIO

Haha, du... den där bilden är fan inte söt någonstans! ;P

2012-01-29 @ 10:38:12
URL: http://familyforever.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: