THIS IS WHY

2010-08-04 ? 11:10:12
I förrgår höll jag igång ganska rejält och spelade dessutom biljard. Men vänta, jag kommer dit.
Åkte till Frölundatorg för att byta ringen jag fått av Cissi till en likadan men en storlek större.
Den var slut, men kassörskan ringde till Arkaden och bad dem lägga undan den åt mig.
This is ma ring, love it:

(döskallen)

Lagade "avancerad" mat hemma hos mamma. Vegetarisk sås och pasta. Det dög i alla fall som energi när jag sedan åkte till gymmet för ett lite längre och hårdare pass.
Hade bestämt med Daniel att vi skulle ses 17.45 på Domkyrkan. (Där mitt gym ligger) Tog ändå vagnen hem när klockan var 17.05 för att lämna av den stora väskan och slänga i mig en macka.

Vagnen tillbaks igen. Sjukt, SJUKT irriterande hund som inte kunde sluta skälla. Jag satt precis framför och kände hur hörselskadorna närmade sig. Slängde iväg ett sms till Daniel
"Sitter du på 1an och hör en sjukt irriterande hund?"
Svar: "Ja. Ser du du mig?"

Dax för biljard på biljardpalatset. Till att börja med kan jag säga att jag inte hade spelat biljard sen fritis och jag tror inte att tekniken jag hade då var över huvud taget fungernade.
Daniel började med att lära mig reglerna och sen hur jag skulle hålla handen.
Hopplös, hopplös. Träffade knappt bollen.
Bytte teknik med handen och övade skott på bordet bredvid. Helt plötsligt hade jag fått in ett stadigt skott.
När vi gick tillbaks till vår match började det. Satte i en efter en, hårt och på längre avstånd.
Daniel utbrast: Du skojar med mig? Har du spelat hela tiden?
Så himla kul. En dold talang där kanske? Eller bara väldigt lättlärd.
Endast den svarta bollen kvar på bordet, men Daniel vann. Var nog lika bra :P

Lekplats på vägen hem

Sen blev det vandring genom stan och massor av prat.
Trevligt trevligt.

//Idabod
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: