HEY HEY

2010-08-30 ? 12:45:13
Jag har gått in i en liten sån här period att jag inte vet vad jag vill göra. Eller, jag vet vad jag inte känner för att göra, men inte vad jag känner för att göra. <-- Haha krånglig mening.

Jag har börjat fundera på livet, eller snarare på min vardag. Vad jag trivs bland och vad jag vill göra. Man måste ju inte leva livet på det sätt som livet i sig och världen ger en gratis Jag är trött på hus, möbler och matvaror.
  Jag kom på mig själv med att inte tycka om den materiella världen. Jag tycker inte om våra möblerade lägeneheter just nu. Det jag tycker om är färger, utsikt och skönt underlag. Jag förstår att det låter konsitigt, men det är så jag känner just nu. Jag vill inte bo bland alla dessa möbler jag möter i min vardag, vart jag än går.
Jag vill uppleva sommaren, men annars vill jag åka dit det alltid är vår. Då känns allting bra. Luften är härligt uppfriskande, man känner sig levande och alla är glada. Det som är här är inget för mig. Jag vill inte kunna sitta inne vid ett bord och inte göra någonting, eller sitta i en soffa och tycka att det är det skänaste som finns. Jag vill inte ha den enkla möjligeheten. Jag är trött på det materiella. Jag vill känna saker, med mina händer och inom mig. Jag vill kunna känna temperaturen mot min hud, arbeta med mina händer och inte ha massa saker att kunna placera fel så att man behöver städa. Vad ska jag med en tv till när jag aldrig ser på den? Eller en mobil med Facebook, när nog det roligaste med Facebook ändå är bilderna. Som är roliga för att det är dokumenatationer av vad vi gör, allt roligt jag gör med mina vänner.
Just nu vet jag inte vad jag söker, men i alla fall vill jag ha en förändring. Nu börjar jag skolan om 2 dagar, vilket kommer vara en otrolig förändring. Vi får bara se om det är en förändring i rätt riktning för mig och om jag sen kan komma på vad jag vill. Jag vill inte sitta såhär som jag gör idag och faktiskt inte veta alls vad jag vill göra. (Det känns inte som mig alls). Men jag vet att det som får mig att må bra snabbt är utomhus och träning. Jag ska nog träna idag också!

 










 

//Idabod
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: