Yrken

2010-04-18 ? 18:51:51
Tänk att vara läkare. Tänk att vara den som har förmågan att rädda liv.
Jag har precis sett Almost famous med min pappa. Den är så himla bra.
I en av de sista scenerna ringer han efter läkare. När läkaren stormar in i rummet blir den tidigare relativt lugna stämningen helt dramatisk och allvarligt. De vet precis vad de ska göra, de får kontakt med henne, de bär iväg henne till badrummet. Allt är bara så självklart, så viktigt och livsräddande.
Tänk att vara läkare.

Jag går snart ut mitt sista år i gymnasiet. Samhäll/estet har jag läst, med bildinriktning.
Jag vet inte vad jag vill bli, men jag har drömmar. Det finns så mycket. 
Scenograf
Kläddesginer
Art director
Inköpare
Layoutare
Stylist
Rekvisitör
m.m  m.m


Sen så tycker ju pappa att jag ska bli tandläkare, men det är en annan femma. Haha.

//Idabod
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: